Jakie kartony wybrać do sprzedaży wysyłkowej?

Dzisiaj większość z nas kupuje wiele rzeczy przez Internet. Jest to sprawna i szybka forma, która oferuje nam szeroki wybór i możliwość zrobienia zakupów bez wychodzenia z domu, a co najważniejsze zaoszczędza nasz czas. Poza sklepami internetowymi często mamy także do czynienia z działalnością prywatnych osób, które w zaciszu domowym tworzą coś spektakularnego i prowadzą sprzedaż wysyłkową. My jako osoby indywidualne także możemy sprzedawać różne rzeczy na portalach internetowych. Aby zrobić dobre wrażenie na osobie, która kupuje, należy pamiętać nie tylko o tym co sprzedajemy, ale także o tym jak sprzedajemy czyli o tym w co zapakujemy produkt.

 

Rodzaje opakowań

Największą popularnością w wysyłce towarów cieszą się opakowania tekturowe. Ze względu na ich sposób wykonania i funkcję możemy wyróżnić kilka rodzajów:

  • Kartony klapowe – najpopularniejsze i najczęściej wykorzystywane, są proste w składaniu ( ściany boczne oraz klapa). Mogą być w każdym kształcie i rozmiarze, są wykorzystywane głównie w branży przemysłowej
  • Opakowania z kartonu – to kartony o dużych gabarytach, jak i mniejsze, które wykorzystywane są w cukiernictwie, branży papierniczej, przemysłowej czy spożywczej. 
  • Pudełka fasonowe (opakowania wykrojnikowe) – znajdują się w nich wykrojniki, co sprawia, że uzyskują one niestandardowe kształty, co daj im dużą funkcjonalność. Mogą posiadać także okienka, uchwyty czy dodatkowe zamknięcia, a najczęściej wykorzystuje się je w zakładach produkcyjnych, firmach handlowych oraz w przemyśle spożywczym.
  • Kartony jednostkowe i zbiorcze – małe i średnie pudełka ( A3, A4,A5,B5). Mogą być one wykorzystywane do pakowania pojedynczych rzeczy, sprawnie pakuje się w nie większą ilość zamówień
  • Kartony teleskopowe – składają się one z dna, wieka i obwoluty. Sprawdzają się w sytuacji kiedy chcemy zapakować do jednego pudełka kilka podobnych towarów. Można również zabezpieczyć takim kartonem inny, spakowany już produkt.
  • Kartony wsuwane posiadają dużą ilość elementów, które można wsuwać w zależności od rodzaju pakowanego towaru. Ich celem jest wzmocnienie wytrzymałości i zwiększenie bezpieczeństwa w transporcie.
  • Tekturowe domki dla dzieci – kreatywna zabawka, inspirująca do tworzenia ciekawych rzeczy, szukania nowych zastosowań. 
  • Ekspozytory kartonowe – są głównie stosowane w marketingu i handlu detalicznym, eksponują towar. Można im nadać dowolny kształt, układ elementów, a nawet odpowiednią grafikę związaną z funkcją towaru. Mogą to być między innymi degustatory, stojaki, standy reklamowe, regały sprzedażowe.
  • Przekładki, wkładki, wypełnienia – dodatkowe wyposażenie dla kartonu, zapewniają bezpieczeństwo transportu, mogą mieć różny kształt i rozmiar.

Jak widać na rynku mamy szeroki wybór opakowań, warto więc się z nimi zapoznać i dokonać wyboru odpowiedniego dla naszej firmy. Dzięki naszej inwencji zwykły karton może stać się wizytówką naszej firmy, możemy pakować towary w taki sposób, by całkowicie wyróżniać się na rynku.

 

Jak zrobić dobre wrażenie dzięki przesyłce?

Firmy, które prowadzą działalność  wysyłkową zaczynają zwracać uwagę także na sposób pakowania wybranych przez klienta zakupów. Nasza pierwsza opinia o produkcie, który dostarczy nam kurier czy listonosz buduje się już w momencie otrzymania przesyłki. Jeśli jest mało estetycznie zapakowana, wygięta i niczym się nie wyróżnia to klient może czuć pewien niesmak. Oto kilka propozycji, które warto wziąć pod uwagę przy sprzedaży wysyłkowej:

  • Nie oszczędzaj na pakowaniu towaru. Nawet najpiękniejszy przedmiot zapakowany w niechlujny sposób nie zrobi na nas takie wrażenia, jakie powinno. Nie warto wybierać najtańszych rozwiązań do pakowania przedmiotów, gdyż musimy brać pod uwagę bezpieczeństwo wysyłki i pomyśleć w jakim stanie ma dotrzeć do klienta. Tanie folie, taśmy czy kartony to z pewnością przepis na porażkę i niezadowolenie osoby, która taką paczkę otrzyma
  • Postaraj się o indywidualny charakter przesyłki. Kartony coraz częściej posiadają logo czy kolory danego sklepu, istnieje także platforma internetowa, dzięki której można samodzielnie zaprojektować karton. Aby wyróżnić przesyłkę można również zastosować taśmy z logo.
  • Dodaj gratis – to zawsze działa. Możesz zastosować kilka sposobów, w zależności od tego jaką działalność prowadzisz : śmieszna wkładka z podziękowaniem za zakup, informacja o tym kto przygotował paczkę, naklejki, wlepki, firmowe słodkości, zakładki, długopisy. 

Dbając o estetykę pakowania towarów kreuje się pozytywny wizerunek firmy, a także dostarcza się klientowi przyjemności i poczucia, że jest dla nas ważny. Jeżeli klient będzie zadowolony z całości dostarczonej przesyłki to zarekomenduje firmę i z pewnością jeszcze nie raz dokona zakupu.

 

Katarzyna Bałdyka