Na czym polega praca analityka internetowego?

Analityk internetowy to stanowisko, które coraz częściej przewija się w ogłoszeniach o pracę, szczególnie w sklepach internetowych, agencjach reklamowych i domach mediowych. Zawód ten dopiero zaczyna mieć ogromne  znaczenie w firmach, a przez wielu uważany jest za bardzo przyszłościowy. 

 

Czym zajmuje się analityk internetowy?

Kim więc jest analityk internetowy? Przede wszystkim jest to osoba, która jest odpowiedzialna za monitorowanie ruchu na stronach internetowych, zbieranie oraz analizę danych dotyczących użytkowników. Dodatkowo jego zadaniem jest dostosowywanie stron internetowych do oczekiwań klientów – sprawdza jak zachowują się na stronie, co czytają i kupują, jak często odwiedzają stronę i jak dużo czasu na niej spędzają. Dzięki takim informacjom analityk jest w stanie poprawić stronę tak aby zwiększyć sprzedaż, zasięg  i zainteresowanie. Jednym zdaniem można powiedzieć, że analityk jest wszechstronnie uzdolniony i wykorzystując różne dane pomaga firmie w podejmowaniu najlepszych decyzji. 

 

Cechy wyróżniające analityka internetowego

Analityk internetowy powinien posiadać wiele cech, które uczynią go efektywnym w pracy. Z pewnością musi znać podstawy języka programowania, co pomocne może okazać się w analizie danych odnośnie ruchu na stronie. Kolejną cechą jest komunikatywność, gdyż analityk współpracuje z wieloma innymi działami firmy – od kierownictwa aż po dział IT. Osoba na takim stanowisku musi logicznie myśleć oraz szybko kojarzyć fakty, co pomoże w interpretacji statystyk. Analityk to człowiek cierpliwy, wytrwały i  odporny na stres. Co istotne, stanowisko to wiąże się z nieustannym rozwijaniem umiejętności, nabywaniem nowej wiedzy, szczególnie technologicznej, która ściśle związana jest z nowoczesną  formą pracy. Dodatkowo analityk powinien być zorientowany na biznes, gdyż jego praca ma służyć podejmowaniu takich decyzji, które wpłyną na pozycję firmy oraz jej rozwój. Analityk powinien posiadać ogromną wiedzę w zakresie statystyki, przeprowadzania testów oraz wyszukiwaniu danych. 

 

Praca przyszłości – rola analityka  w firmie wciąż rośnie

Analityk internetowy ogrywa bardzo istotną rolę we współczesnych firmach, które podążają za trendami, a ich funkcjonowanie opiera się przede wszystkim na Internecie i nowoczesnych technologiach. Dzięki niemu firma może dowiedzieć się czy należy dokonać zmian na stronie, dzięki którym klient wejdzie na nią i już z nami zostanie, a co najważniejsze – dokona zakupu.  Coraz częściej w marketingu firm wykorzystuje się urządzenia mobilne, ich właściwe użytkowanie także zależy od odpowiedniej pracy analityka. Analityka internetowa wspiera więc działania marketingowe i sprzedażowe online, sprawiając, że są one bardziej efektywne. 

 

Katarzyna Bałdyka