Najlepsze gadżety reklamowe do promocji firmy

Jesteś właścicielem firmy, która każdego dnia z powodzeniem działa w wirtualnym świecie, ale prawdopodobnie zapomniałeś o klientach, którzy w mniejszym stopniu korzystają z internetu. Jak za promować się tej grupie? Co zrobić, aby konsument lepiej pamiętał naszą firmę?

 

Korzyści płynące z wykorzystania gadżetów

Jeśli zwykle nie zwracasz na to uwagi, przyjrzyj się teraz swojemu stanowisku pracy. Standardowo na biurku znajdziesz kalendarz, długopisy, kubek z kawą, a nawet klucze z przypiętym do nich brelokiem. Na wszystkich tych przedmiotach zauważysz logo jakiejś firmy. Co to za firma? Wiesz, czym się zajmuje? Prawdopodobnie jest to nowo otwarte przedsiębiorstwo, które dopiero ma okazję zaistnieć. Faktem jest, że za pomocą gadżetów możesz poprawić wizerunek firmy, a wychodząc do klienta, rozmawiając z nim, budujesz dobre relacje.

 

Jako że właściciel danej firmy wie, iż ta inwestycja pomoże jego firmie być w większym stopniu rozpoznawalnym, obdarował Ciebie – konsumenta. Dzięki czemu stałeś się nieformalnym ambasadorem marki. Poza tym każdy lubi dostawać darmowe gadżety, a firma, która nie boi się zainwestować w klienta, zyskuje jego sympatię.

 

Ty również możesz wykorzystać potencjał, jaki dają gadżety reklamowe. Skorzystaj z gotowych kreatywnych pomysłów lub wymyśl własne. Bluzka z ciekawym nadrukiem czy niestandardowym krojem jest ciekawszym upominkiem niż zwykły kalendarz. Oczywiście powinieneś sugerować się upodobaniami docelowej grupy odbiorców, jak i popularnością wybranych produktów w danym momencie.

 

Jaki gadżet reklamowy wybrać?

Dopasuj gadżet do tematyki, jaką zajmuje się Twoja firma. Wybierz taki upominek, który na długo pozostanie w pamięci klientów i będzie przez nich chętnie używany. Możesz też zawsze wybrać standardowy gadżet — na rynku znajdziesz duży wybór już gotowych drobiazgów, do których wystarczy dodać logo Twojej firmy.

Pamiętaj także o obdarowaniu stałego klienta. Prezent dla tej grupy konsumentów powinien być lepszej jakości, a nawet z wyższej półki. Dzięki temu stworzysz długoterminową relację między przedsiębiorstwem a otoczeniem. Dodatkowo pokażesz, że warto dołączyć do grona Twoich klientów.

 

Popularne kontra kreatywne

Najpopularniejszymi gadżetami pasującymi do każdej firmy są: długopisy i notesy, smycze, kubki oraz kalendarze. Taki rodzaj upominków można też określić słowem tradycyjne, ponieważ są najczęściej wybieranym sposobem reklamowania biznesu.

W momencie, gdy wymyślisz coś innowacyjnego, to nawet najzwyklejszy długopis czy kubek zyska na atrakcyjności. A ponadto możesz wybrać również gadżety, gdzie znajdziesz więcej możliwości na kreatywne projekty:

  • koszulki z nadrukami

  • plecak

  • pendrive

  • głośnik

  • powerbank

  • piłeczki antystresowe

  • otwieracz, latarka, scyzoryk, kompas – jako brelok

  • etui na telefon

  • rękawiczki zimowe z materiału pozwalającego na obsługiwanie telefonu dotykowego

 

To oczywiście tylko część z całej gamy produktów, które możesz wykorzystać do promowania firmy. W internecie możesz znaleźć jeszcze więcej interesujących przykładów.

Chodząca promocja firmy

Dobrym pomysłem jest połączenie materiału z pomysłowym obrazkiem. Odpowiednio dobrane kolory wraz z właściwie umieszczonym logo dają atrakcyjną reklamę oraz niezapomnianą pamiątkę na lata. Nadruki na koszulkach są tanim i skutecznym sposobem na promowanie firmy, a przy tym pozwalają na kreatywne wykorzystanie przestrzeni oraz wyróżnienie się w tłumie.

 

Wykorzystuj różne okazje do wręczania upominków swoim klientom. Zorganizuj konkursy i wydarzenia takie jak np. akcja charytatywna czy wydarzenie sportowe, na których możesz rozdać firmowe gadżety. Produkty dobieraj w zależności od branż, jakimi zajmują się konsumenci, a nawet w zależności od ich zainteresowań. Warto wiedzieć też, że te, które są często używane, opatrzone dobrze widocznym logiem pozostają dłużej w pamięci. Pamiętaj o świętach, jak i również o rocznicach kontrahentów. W ten sposób sprawisz, że poczują się wyjątkowo.