Strona internetowa jako wizytówka biznesu

Strona internetowa jako wizytówka biznesu

Ulotki, plakaty, reklama w mediach, a nawet wizytówki rozdawane przy każdej możliwej okazji – sposobów na skuteczną promocję własnej firmy jest naprawdę wiele. A czy wiesz już, że wizytówką Twojego biznesu może być również… strona internetowa? Jeśli nie, dowiedz się zatem, na czym to polega i podejmij właściwą decyzję już dziś. 

 

Strona internetowa jako wizytówka biznesu

Współczesna wizytówka to coś znacznie więcej niż tylko mały kartonik reprezentujący nas jako osobę fizyczną – pracownika lub właściciela firmy. Dziś, w dobie Internetu i środków masowego przekazu – zarówno tradycyjnych (radio, telewizja i prasa), jak i społecznościowych (Facebook czy Linkedin) – wizytówką każdego biznesu jest przede wszystkim jego strona internetowa. A zatem każdy przedsiębiorca, czy tego chce, czy nie, musi również posiadać i ten kanał komunikacji z klientami.  Jak więc powinna wyglądać profesjonalna strona WWW?

 

Cechy profesjonalnej strony internetowej

Strona www, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania ze świadczonych przez nas usług, musi wyróżniać się takimi cechami jak:

  • przejrzystość i czytelność – dzięki dobrej jakości tekstom (powinny być w miarę krótkie, jasne, spójne, logiczne oraz napisane tylko na ściśle określony temat), odpowiedniej grafice i układowi poszczególnych treści strona ma informować internautę, gdzie się znajduje, dlaczego i czego może się spodziewać;
  • intuicyjność w nawigacji – na dobrze zaprojektowanej stronie każdy potencjalny klient powinien znaleźć wszystko to, czego potrzebuje, w jak najkrótszym czasie;
  • obecność stałych elementów, czyli: nazwa firmy, logo i jej krótki opis działalności w postaci zakładek „o nas” i „misja firmy”; a także zakładki funkcyjne typu „rejestracja”, „logowanie”, czy „newsletter”, które mają zachęcić internautę do odpowiedniej aktywności;
  • obecność dodatkowych przycisków CTA (wzywających do działania): aktualności – bieżące informacje z życia firmy, FAQ, czyli pytania i odpowiedzi oraz cennik – ten z kolei trzeba umieść w widocznym miejscu np. w pasku głównym, aby klient nie musiał tracić czasu na zbyt długie szukanie;
  • grafika i kolorystyka powinny być stworzone na zasadzie „mniej znaczy więcej” oraz zostać dobrane tak, aby zaczęto je kojarzyć z firmą;
  • stałość w zarządzaniu stroną – a więc regularna aktualizacja danych, edytowanie treści, dodawanie nowych zdjęć lub elementów, grupowanie i archiwizowanie starych postów i artykułów.

Profesjonalna strona internetowa WWW jako wizytówka biznesu powinna zatem spełniać funkcję nie tyle informacyjną, co komunikacyjno-handlową, która pomaga w nawiązywaniu relacji klient – sprzedawca oraz w przyjmowaniu i realizowaniu zamówień od kupujących.

 

Powyższy zestaw narzędzi do stworzenia internetowej wizytówki biznesowej to jedynie przykładowe argumenty, które jednoznacznie udowadniają, że założenie i prowadzenie firmy samo w sobie to zaledwie połowa sukcesu. Aby w pełni wykorzystać swoją szansę na sukces, należy przede wszystkim pomóc jej zaistnieć w świecie wirtualnym oraz świadomości internautów – potencjalnych klientów biznesu.

 

Mail4business.pl
Twoje źródło wiedzy o biznesie

kontakt