Wizytówka - funkcje i rodzaje

Wizytówka to niezwykle istotne, biznesowe narzędzie. To swego rodzaju krótka prezentacja naszej osoby lub firmy. Spełnia wielorakie funkcje, zarówno w świecie biznesu, jak i w naszym życiu codziennym - przedstawiamy najważniejsze z nich. 

 

Czym jest wizytówka?

Wizytówka to nic innego jak karta wizytowa, za pomocą której można nie tylko przekazywać lub przechowywać dane adresowe, ale również ułatwić sobie nawiązywanie kontaktów biznesowych i towarzyskich. Pojawiła się pod koniec XVIII wieku, czyli wtedy, kiedy kontakty towarzyskie były możliwe tylko za pośrednictwem składania wizyt w czyimś domu lub rezydencji – jej obecność miała być dowodem pamięci oraz formą podziękowania za możliwość odwiedzin. Natomiast dziś funkcjonuje ona jako stały element naszego codziennego życia zarówno w pracy, jak i na gruncie towarzyskim.

 

Rodzaje wizytówek

Ponadto warto również wiedzieć, że wizytówki można podzielić na:

  • papierowe – są najbardziej tradycyjne, bo używane od dawien dawna, drukowane na kartonie lub papierze kredowym, a ponadto mogą również przybrać dowolną formę i kształt w zależności od potrzeb bądź gustu klienta, a ich głównymi zaletami są szybkość wykonania i niska cena. Decydując się na tę formę wizytówek, warto dobrać odpowiedni papier wizytówkowy, który z jednej strony zapewni trwałość wizytówek, a z drugiej strony będzie się dobrze prezentować.
  • plastikowe – ich tworzywem jest plastik utworzony z PCV, a z wyglądu podobne są do tradycyjnych kart kredytowych; ponadto wielu klientów docenia je przede wszystkim za dobrą jakość, estetyczny wygląd i odporność na zniszczenia; są dobrym rozwiązaniem dla osób, którzy pracują w dużych korporacjach oraz firmach o dużym potencjale handlowym i rozwojowym;
  • drewniane – tworzy się je w drewnie, a właściwie na sklejce o grubości 0,8 mm i w zależności od potrzeb klientów lub ich upodobań mogą przybierać różne formy oraz kształty;
  • elektroniczne – czyli outlook i strony internetowe, które można wysłać później jako załącznik do wiadomości e-mail; można je zaprojektować samodzielnie w specjalnie stworzonym do tego celu programie (np. Microsoft Outlook) lub zlecić ich wykonanie konkretnej firmie.

 

A zatem wybór odpowiedniej wizytówki nie powinien być przypadkowy, jeśli za jej pośrednictwem chcemy nie tylko pozyskać nowych klientów, ale również opowiedzieć drugiej osobie o tym, kim się jest, gdzie się pracuje i na jakim stanowisku.
 

Zobacz również

Strona internetowa jako wizytówka biznesu

Ulotki, plakaty, reklama w mediach, a nawet wizytówki rozdawane przy każdej możliwej okazji – sposobów na skuteczną promocję własnej firmy jest naprawdę wiele. A czy wiesz już, że wizytówką Twojego biznesu może być również… strona internetowa? Jeśli nie, dowiedz się zatem, na czym to polega i