Wizytówka - funkcje i rodzaje
Wizytówka to niezwykle istotne, biznesowe narzędzie. To swego rodzaju krótka prezentacja naszej osoby lub firmy. Spełnia wielorakie funkcje, zarówno w świecie biznesu, jak i w naszym życiu codziennym - przedstawiamy najważniejsze z nich.
Czym jest wizytówka?
Wizytówka to nic innego jak karta wizytowa, za pomocą której można nie tylko przekazywać lub przechowywać dane adresowe, ale również ułatwić sobie nawiązywanie kontaktów biznesowych i towarzyskich. Pojawiła się pod koniec XVIII wieku, czyli wtedy, kiedy kontakty towarzyskie były możliwe tylko za pośrednictwem składania wizyt w czyimś domu lub rezydencji – jej obecność miała być dowodem pamięci oraz formą podziękowania za możliwość odwiedzin. Natomiast dziś funkcjonuje ona jako stały element naszego codziennego życia zarówno w pracy, jak i na gruncie towarzyskim.
Rodzaje wizytówek
Ponadto warto również wiedzieć, że wizytówki można podzielić na:
- papierowe – są najbardziej tradycyjne, bo używane od dawien dawna, drukowane na kartonie lub papierze kredowym, a ponadto mogą również przybrać dowolną formę i kształt w zależności od potrzeb bądź gustu klienta, a ich głównymi zaletami są szybkość wykonania i niska cena. Decydując się na tę formę wizytówek, warto dobrać odpowiedni papier wizytówkowy, który z jednej strony zapewni trwałość wizytówek, a z drugiej strony będzie się dobrze prezentować.
- plastikowe – ich tworzywem jest plastik utworzony z PCV, a z wyglądu podobne są do tradycyjnych kart kredytowych; ponadto wielu klientów docenia je przede wszystkim za dobrą jakość, estetyczny wygląd i odporność na zniszczenia; są dobrym rozwiązaniem dla osób, którzy pracują w dużych korporacjach oraz firmach o dużym potencjale handlowym i rozwojowym;
- drewniane – tworzy się je w drewnie, a właściwie na sklejce o grubości 0,8 mm i w zależności od potrzeb klientów lub ich upodobań mogą przybierać różne formy oraz kształty;
- elektroniczne – czyli outlook i strony internetowe, które można wysłać później jako załącznik do wiadomości e-mail; można je zaprojektować samodzielnie w specjalnie stworzonym do tego celu programie (np. Microsoft Outlook) lub zlecić ich wykonanie konkretnej firmie.
A zatem wybór odpowiedniej wizytówki nie powinien być przypadkowy, jeśli za jej pośrednictwem chcemy nie tylko pozyskać nowych klientów, ale również opowiedzieć drugiej osobie o tym, kim się jest, gdzie się pracuje i na jakim stanowisku.
Zobacz również
Ulotki, plakaty, reklama w mediach, a nawet wizytówki rozdawane przy każdej możliwej okazji – sposobów na skuteczną promocję własnej firmy jest naprawdę wiele. A czy wiesz już, że wizytówką Twojego biznesu może być również… strona internetowa? Jeśli nie, dowiedz się zatem, na czym to polega i
Poradnik dla biznesmenów
Zawsze aktualne informacje ze świata biznesu - Mail4business.pl
Mail4business.pl to portal zgłębiający tematykę biznesową. Chcemy podzielić się z czytelnikami naszą wiedzą na temat tego, co podczas prowadzenia własnej działalności jest najbardziej istotne - począwszy od aspektów prawnych, poprzez promocję firmy, aż po efektywne zarządzanie jej finansami. Nasz blog jest skierowany zarówno do początkujących, jak i doświadczonych biznesmenów.
Twoje źródło wiedzy o biznesie
Na naszym blogu znajdziesz praktyczne wskazówki, jak odnieść sukces w świecie biznesu. Przeprowadzimy Cię przez najważniejsze etapy zakładania własnej działalności. Doradzimy Ci, z jakimi, lokalnymi firmami warto nawiązać współpracę, aby napędzić swój biznes. Portal Mail4business.pl to tylko aktualne treści - dzięki nam zawsze będziesz na bieżąco.